Prawo odszkodowań

Kancelaria świadczy pomoc prawną w dochodzeniu odszkodowań w związku ze:

• szkodami rzeczowymi,
  • zadośćuczynień za doznane krzywdy
    • w wypadkach komunikacyjnych,
    • wypadkach przy pracy,
    • na skutek błędów medycznych.

Reprezentujemy klientów na etapie przedsądowym przed Ubezpieczycielem lub Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym oraz na etapie sądowym.

Pomagamy w negocjowaniu korzystnych ugód z Ubezpieczycielem. Świadczymy pomoc prawną w sprawach o odszkodowanie związane z opóźnionymi lub odwołanymi lotami, szkodami na mieniu w wyniku m. in. kradzieży, zalania, pożaru, czy błędów konstrukcyjnych budynków.

Weryfikujemy sprawy pod kątem możliwości dochodzenia roszczeń na etapie postępowania sądowego.

Ostatnie wpisy z prawa odszkodowań

Wypadek komunikacyjny a odszkodowanie za prywatne leczenie

Wybór leczenie po wypadku Poszkodowani w wypadkach drogowych często wymagają pomocy specjalistów, zarówno podczas leczenia jak...

Oświadczenie sprawcy kolizji drogowej – wzór word/pdf do pobrania

Jeśli kierujący nie mają wątpliwości co do faktu – z czyjej winy doszło do kolizji drogowej wystarczające jest spisanie odpowiedniego oświadczenia. Jakie informacje powinny się znaleźć w oświadczeniu o kolizji drogowej?

Zadośćuczynienie po wypadku

Zadośćuczynienie stanowi najczęściej zgłaszane roszczenie przez poszkodowanych, którzy ulegli wypadkom samochodowym. Firmy odszkodowawcze prześcigają się w reklamach przekonując klientów, że pomogą uzyskać najwyższe odszkodowanie i zadośćuczynienie spośród wszystkich podmiotów występujących na rynku.

Renta z tytułu zmniejszenia się widoków powodzenia na przyszłość

Obrażenia doznane w wypadku komunikacyjnym mogą dla poszkodowanego skutkować zmniejszeniem widoków powodzenia na przyszłość. Dochodzona w związku z tym renta wyrównawcza może być zarówno samoistną przesłanką do jej uzyskania.

Renta z tytułu zwiększenia się potrzeb po wypadku komunikacyjnym

Wypadek komunikacyjny często wiąże się z potrzebą ponoszenia przez poszkodowanego dodatkowych kosztów. Mogą być one związane m. in. z koniecznością kontynuowania procesu leczenia i rehabilitacji oraz zakupu lekarstw, suplementów i środków sanitarno-higienicznych.

Wypadek komunikacyjny – renta z tytułu utraconej zdolności do pracy

Obrażenia doznane w wyniku wypadku komunikacyjnego mogą skutkować częściową lub całkowitą utratą zdolności do pracy zarobkowej. Sytuacja taka stanowi jedną z podstaw wymienionych w art. art. 444 §2 kodeksu cywilnego.

Kara za brak OC pojazdu

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny nakłada każdego roku tysiące kar pieniężnych za brak polisy OC

Zwrot kosztu pogrzebu z OC sprawcy wypadku komunikacyjnego

Każdego roku na polskich drogach ginie ponad 2500 osób. Należy zdawać sobie sprawę, że w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC – ubezpieczyciel sprawcy wypadku zobowiązany jest do pokrycia kosztów pogrzebu poszkodowanego.

Renta z polisy OC sprawcy wypadku komunikacyjnego

Poszkodowany w wyniku wypadku komunikacyjnego może w określonych sytuacjach domagać się renty od Ubezpieczyciela sprawcy lub samego sprawcy.

Zadośćuczynienie – a trwały uszczerbek na zdrowiu

Ustalanie w sprawach odszkodowawczych procentowego uszczerbku na zdrowiu poszkodowanych staje się coraz bardziej powszechne. Czy jest to jednak niezbędne Sądowi do określenia należnego zadośćuczynienia?